Sunday, November 14, 2010

kebenaran..

apsal eh blog aku sejak kebelakangan nie sumenye post yg jiwang2 n poyo2? Geli plak aku membacanye blek. Jiwang karat betoi..haha

Hmm..skg kat opis aku mcm2 yg terjadi, mcm2 masalah yg timbul. Bygkan, sampai tpaksa buang org tau. Msk nie da 2 org yg jd mangsa. Menurut org lama d situ (nama dirahsiakan), kes2 yg berlaku skg nie antara kes yg tbesar n tburuk penah tjadi. Siyes, kdg2 aku rase give up sgt. Tgk org yg x bsalah ditindas, kena marah2. Dah la waktu skg ni bos aku xde, dia g haji dgn family dia. (bestnya dpt jd tetamu Allah =)
So yg jage opis adelah sorg bos bangsa asing nie. Xde niat utk mgutuk dia, tp siyes, sgt benci+menyampah kat dia. Kalu bley diundi, dah lama aku undi keluar dia 2. Hampir sume org x suke dia. Bak kata slh seorg mangsa kejadian, dia 2 suka talam 2 muka. Depan bos besar ckp lain, dpn ktorg sume ckp lain. Bos aku pun x suke kat dia.

Skg ni ntahla, dah x tau ape nk jd kt opis 2..ktorg sume hari2 dtg keje, perasaan takut sumer ada, takut2 ada berlaku masalah besar lg. Kalu ikutkn ati, nk je blah dr situ. Tp mengenangkan amanat dr bos aku sblum dia g Mekah yg mharapkan ktorg dpt jaga opis baik2, x sanggup rasenye nk kecewakan bos aku. Skang ni hanya doa yg kami dpt buat, mohon Allah berikan petunjuk siapa yg sbnrnye btanggjawab thadap masalah ni. Aku yakin sgt org2 opis aku x terlibat dlm kes nie, malah bos aku pun percaya ktorg sume x terlibat. Cuma skg nie xde bukti yg dpt menunjukkan kami berada d pihak yg benar. Bos aku kat sane hari2 doakan kesejahteraan opis nie, harap2 xde lg masalah yg timbul. Aku yakin Allah akan makbulkan doa d sana, dan harap semoga semuanye akan berakhir tak lama lg...



P/s: bertahanlah kamu semua.. InsyaALLAH, kita sedang berada d pihak yg benar..

0 comments: