Saturday, December 5, 2009

K.O.W.A.I

I'm scared!






Tomorrow is the day = JLPT exam.
KOWAI! SCARY! TAKUT!
Study pun tak abis2 lagi. 4 buah buku teks beserta buku2 latihan. Belum kira lg segala nota2 kecil dan nota besar. Serta buku kamus import dari JAKARTA! Malahan, sanggup belajar dengan rakan di jepun melalui MSN.

It's so hard to studying while u're working. Bangun pagi, pergi kerja, balik umah penat, terus tido. Setiap hari bawa 2 buku teks pergi kerja, konon2 nak study bila ada masa lapang, tapi bawa je, buka bukunye tidak. Mungkin juga bila dah grad nie, perasaan nak study pun dah kurang. Itu memang tak dinafikan.

However, despite all these, the best thing about this exam is, there was MULTIPLE CHOICE answer. Lucky ☆♪


//juga tak sabar nak pergi tonton Teater Natrah malam esok. :DD

2 comments:

~mamazahra~ said...

nak tanya ar...nape shiela amik JLPT exam eyh???
amik kt s.alam tu eyh?
apa prospek pas aemk exam tuh?leh jd lecturer eyh pastuh?

SheiLa said...

kak yana = sy amek JLPT sbb saje je..hehe.. bukan ape, since sy dah blaja bahase jepun 2 years, so y not saye amek examnye skali kan? hehe..
JLPT nie standard exam utk seluruh dunia..exam for org yg bahasa ibundanya bukan bahasa jepun..kiranya org jepun x amek ar bahasa nie hehe..

kalu amek n lulus JLPT nie, dpt sijil. pastu sijil tue bleh tambah add value utk siswazah yg nk cari kerja, especially yg nk cari kerja kat company jepun.
Pastu ada gak company jepun yg bg elaun kat pekerja yg ada sijil nie.. Org yg ada sijil JLPT nie pon agak senang kalu nk mintak biasiswa drpd kerajaan jepun..

kalu nk jadi lecturer b.jepun bley jugak..tp kena sampai level atas skali arr, yakni level 1. =)